100% van de inwoners vindt dat er voldoende aanbod is voor kleuter- en basisonderwijs

Op 23 mei 2018, over deze onderwerpen: Gemeentemonitor, Onderwijs
4 kindjes lezen samen een boek in het basisonderwijs

In Zoersel bouwen de scholen aan de toekomst van kinderen door onderwijs op maat aan te bieden. Elk kind is belangrijk. In het huidige digitale tijdperk worden alle moderne technieken aangewend om leerstof te verwerken, maar het werken met hoofd, hart en handen blijft belangrijk.  De nieuwe school in Halle – gebouwd in nauwelijks één jaar -  is het resultaat van veel werk dat lang geleden begon. Het was hoog tijd want de oude gebouwen kampten met onoplosbare gebreken. In Sint-Antonius is de verkeerscirculatie veiliger gemaakt voor fietsers en voetgangers en een deel van de speelruimte is groen geworden. De traditionele schooltuin in Zoersel zorgt voor verse groenten. Goede klaslokalen en speelruimten zijn belangrijk maar het allerbelangrijkste zijn de mensen die dag in dag uit klaar staan in de klassen en zij die ervoor zorgen dat de schoolgebouwen en de omgeving netjes blijven. Zowel in de drie gemeentescholen als in de vrije scholen en de GO school werken directies, onderwijzers, zorgleraren en onderhoudspersoneel met hart en ziel aan een voortreffelijk schoolaanbod. Onze gemeente zet daar mee de schouders onder. En dus is naar school gaan in Zoersel niet alleen leerzaam maar ook plezant voor onze kinderen.