11 juli Vlaamse feestdag - gele rozen actie

Op 9 juli 2017

Het uitdelen van gele roosjes op de Vlaamse feestdag is inmiddels een heuse traditie geworden en heeft elk jaar meer succes. Het is fijn te zien dat aan bijzonder veel woningen de leeuwenvlag een prominente plaats krijgt aan de gevel van onze woningen. Ieder jaar zijn we er terug en hopen extra rozen te mogen aankopen.

Onze identiteit, gebruiken en cultuur komen steeds meer onder druk te staan van het politiek – correcte denken en de multicul.  Het is daarom van het allergrootste belang te  tonen dat we fier zijn op onze Vlaamse identiteit.  Op 11 juli een leeuwenvlag uithangen staat symbool voor de verbondenheid met de Vlaamse Gemeenschap, de gemeenschap waar we allen deel van uitmaken! Wij van N-VA laten alleszins onze leeuw op 11 juli zien,  we zouden het fijn vinden dat alle Zoerselaars dat ook zouden doen.

Graag willen we ook van de gelegenheid gebruik maken om ons te verontschuldigen bij degenen die hun vlag hadden uitgehangen en die, per vergissing, geen roos en petje mochten ontvangen. We beloven volgend jaar nog meer oplettend te zijn en deze fout niet meer te maken.