BUDGET

Op 18 december 2014

Er komen heel wat nieuwe uitdagingen af op de gemeenten. De hervorming van de brandweer is er zo eentje. Financiëel betekent de hervorming met een indeling in zones, waarin het plaatselijk korps opgenomen wordt, een verhoging van de kosten. Ook de politiezone vraagt heel wat financiële middelen en dan is er ook nog de tegenvallende toelage uit de personenbelasting van de federale overheid. Om deze tegenslagen goed te maken moest er bij de opmaak voor het budget 2015 gezocht worden naar nieuwe middelen. Zo komen o.a. de doktershuizen voor het Administratief Centrum te koop. Herhaalde pogingen om deze huizen een bestemming te geven draaiden op niets uit en het in stand houden zonder bestemming is erg duur. Een aantal voorziene acties zullen vertraagd uitgevoerd worden.Zo lukt het bestuur er in, in deze tijden van besparingen en minder inkomsten, de personenbelasting niet te verhogen en de dienstverlening niet te verminderen.