Coronavirus kan Zoersels jong talent niet stoppen.

Op 3 augustus 2020, over deze onderwerpen: Cultuur / erfgoed / toerisme / feestelijkheden

Zoersel, 31 juli 2020 -   Simon Thielens (21) is een opkomend jong talent uit Zoersel. Voor zijn pianostudies is hij verbonden aan de Tilburgse (NL) Academy of Music and Performing Arts.

Simon wilde zich door de coronacrisis niet laten tegenhouden en had daarom een mini-voorstelling gepland op 31 juli. Het was de bedoeling dat hij vanuit de living in zijn woning aan de Abdijlaan te Zoersel een pianoconcert zou geven. Het (beperkte) publiek zou dan plaatsnemen in de tuin. Erg origineel, maar de recente strenge coronamaatregelen die werden afgekondigd voor heel de provincie Antwerpen gooiden roet in het eten, waardoor het project moest afgelast worden.

Maar het jong Zoersels talent toonde zich vindingrijk en besloot zijn concert dan maar aan te bieden via livestreaming. Schepen voor cultuur Michael Heyvaert (N-VA) liet het ook niet aan zijn hart komen en genoot in eigen tuin, samen met de voorzitter van de Zoerselse cultuurraad Wilfried Schul van een prachtige voorstelling van wel 40 minuten met meeslepende en betoverende melodieën.

“Schitterend om te zien hoe dit jonge geweld zich niet laat stoppen door de coronamiserie. Een voorbeeld van doorzettingsvermogen. Enne…van Simon Thielens heb je zeker nog niet het laatste gehoord!” aldus Michael Heyvaert.

MDV/02.08.2020