Digisprong in Zoerselse scholen.

Op 15 juni 2021, over deze onderwerpen: Onderwijs

€ 235.368 in Digisprong-middelen in Zoersel

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 235.368 in Digisprong-middelen in Zoersel. “Dit is een ongeziene operatie. Scholen kunnen vanaf nu hun Digisprong voorwaarts nemen”, zegt Weyts. “We grijpen de coronacrisis aan om alle scholen mee te trekken in het digitale bad. Dat is een stevige stimulans voor meer onderwijskwaliteit.”

Onze scholen kunnen een duw in de rug best gebruiken op het gebied van digitaal onderwijs. Dat werd sinds de uitbraak van de coronacrisis meer dan ooit duidelijk. Vlaanderen grijpt de crisis nu aan om de achterstand om te buigen in een voorsprong. Er wordt € 385 miljoen uitgetrokken voor een grote Digisprong voorwaarts.

De Vlaamse Overheid keert een schijf van € 230 miljoen extra middelen uit aan scholen. Het gaat om de eerste schijf van de Digisprong-middelen, waarmee scholen gaan investeren in onder meer digitale infrastructuur en ICT-toestellen voor alle leerlingen vanaf het 5de leerjaar.

Burgemeester Liesbeth Verstreken is uiteraard zeer tevreden met dit initiatief van  Ben Weyts:

“Dit is een welkome steun voor al onze Zoerselse scholen. Digitaal onderwijs raakt volledig geïntegreerd in klassieke onderwijs. Zo kan je daarenboven via digitale weg sterke leerlingen meer uitdaging aanbieden en kwetsbare leerlingen beter ondersteunen”.