Een nieuwe luifel.

Op 17 mei 2021

Na meer dan 14 maanden thuis zitten, kunnen we voorzichtig de draad van het gewone leven weer opnemen. Dit is ook het geval voor het verenigingsleven, dat langzaamaan weer op gang begint te komen. Een mooi voorbeeld hiervan is KFC Halle, waar onze burgemeester Liesbeth Verstreken afgelopen weekend een prachtige nieuwe luifel mocht openen.

De materialen voor de nieuwe luifel zijn afkomstig van de oude school aan de Lindedreef in Halle. Bij de afbraak van de school bood schepen Danny van de Velde aan de verenigingen van onze gemeente de kans om de nog bruikbare materialen in te zetten voor hun eigen werking. KFC Halle heeft deze gelegenheid alleszins niet laten passeren en liet zich, onder de deskundige leiding van voorzitter Paul van Wesenbeeck, van zijn creatiefste kant zien. Het hergebruik van materialen past volledig in de duurzaamheidsgedachte die we als gemeentebestuur willen uitdragen, iets wat trouwens ook uitgebreid werd opgenomen in onze beleidsnota 2019-2024.

Wanneer de voetbalwedstrijden binnenkort weer kunnen plaatsvinden, hebben de supporters van KFC Halle in ieder geval geen excuus om niet in grote getalen op te dagen. Dankzij de grote luifel kunnen de supporters bij slecht weer voortaan ook zonder paraplu hun honger en dorst blijven stillen. Wij wensen KFC Halle alvast het beste toe met deze nieuwe accommodatie!