Fietshavens in Zoersel

Op 29 augustus 2020, over deze onderwerpen: Mobiliteit

Uit de krant: Vanaf 1 september worden er een aantal fietshavens geplaatst in de dorpskern van Sint-Antonius.
De gemeente wil het gebruik van de fiets stimuleren. Maar het is niet altijd evident om fietsen te parkeren in de dorpskern in Sint-Antonius. Zeer weinig winkeliers hebben een fietsenrek of plaats om er een te zetten.
Daarom zullen er vanaf 1 september op acht locaties op de Handelslei en Kapellei in het dorpscentrum van Sint-Antonius – op de parkeerstrook – fietsenrekken worden geplaatst, geschikt voor vier fietsen en vooral bedoeld voor het kortparkeren. “Door het plaatsen van de extra fietsparkings, verbeteren we de voorzieningen voor de mensen die op een duurzame manier gaan winkelen, een belangrijk streefdoel in ons ambitieuze klimaatplan. De locaties van deze fietshavens werden dan ook in samenspraak met de lokale middenstandsvereniging en de lokale afdeling van de Fietsersbond bepaald”, vertelt schepen voor mobiliteit, Marc de Cordt (Groen).
FOTO: JVS