Meer open ruimte in dorpscentrum van Zoersel

Op 21 november 2019, over deze onderwerpen: Cultuur / erfgoed / toerisme / feestelijkheden, Gemeentebestuur

De woning aan Dorp 50 in Zoersel, die gelegen is naast de huidige bibliotheek, staat al een aantal jaren leeg en is in verval. De vorige bestuursploeg was van plan om het gebouw te verkopen, doch de verkoop werd in oktober 2018 niet goedgekeurd door de gemeenteraad.

De huidige bestuursmeerderheid N-VA, Groen en Open Vld besliste thans om de woning in 2020 te slopen en het terrein in het kader van ontharding om te vormen tot groene, open ruimte. Op termijn kunnen de gronden wel verkocht worden op voorwaarde dat ze opgenomen worden in een groter project met aanliggende gronden met kwalitatieve gemeenschappelijke open ruimte. Op deze manier wordt het dorpscentrum van Zoersel een aantrekkelijkere plek waar Zoerselaren goed kunnen wonen en elkaar kunnen ontmoeten in een aangename leefomgeving.