N-VA Zoersel vraagt verplaatsing fruitbomen in afwachting van vonnis vergunningsbetwisting

Op 31 januari 2020, over deze onderwerpen: Natuur en milieu

Na het bekomen van de bouwvergunning voor de bouw van de feestzaal in de tuin van de pastorijwoning in Halle werd er door vzw Overhal een beroep aangetekend bij de raad voor vergunningsbetwistingen. Dit beroep bevat een vraag voor schorsing van de bouwvergunning met hoogdringendheid waarin normaal gezien binnen enkele maanden een beslissing genomen wordt.

Uit respect voor de inwoners van de gemeente Zoersel besliste N-VA Zoersel om het kader van dit beroep te wachten om te starten met de voorbereidende werken die nodig zijn voor de bouwwerken die normaal gezien na het bouwverlof van start zullen gaan.

Deze datum zal waarschijnlijk samen vallen met het moment waarop de raad voor vergunningsbetwistingen haar vonnis velt mbt de schorsing bij hoogdringendheid, maar ook in een periode waarin het verplaatsen van bomen te vermijden is.

N-VA Zoersel suggereerde om de fruitbomen van de publieke tuin van de pastorij te laten verplaatsen naar De Dwergenbergen op een publiek toegankelijke plaats. De uitzonderlijk zachte winter zorgt ervoor dat veel planten en bomen al terug binnen te groeien en de fruitbomen weldra in knop zullen staan. N-VA Zoersel wil een maximale kans tot overleven garanderen en daarom werden deze bomen nu al verplaatst.

De fruitbomen op hun nieuwe locatie in het Dwergenbos :

(foto’s eigendom van Walda Van Onckelen – Voorzitter N-VA)