Nieuw bestuur N-VA Zoersel

Op 16 maart 2022

N-VA Zoersel heeft dinsdagavond 15 maart een nieuw bestuur verkozen. Dankzij de herverkiezing van nagenoeg het volledige oud-bestuur en de verkiezing van 7 nieuwe bestuursleden, is het bestuur van N-VA Zoersel uitgegroeid tot een team van 32 leden. Hiermee beschikt N-VA Zoersel over een van de sterkste bestuursploegen uit de wijde omgeving om de weg naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2024 aan te vatten.

Behalve de getalsterkte, is ook de diversiteit van de verkozen bestuursleden opvallend. Met Arevik Aslanyan (Payrol advisor en beëdigd vertaalster), Hanna Nys (Adviseur justitie & veiligheid), Michèle Verhoeven (Consultant immobiliën) en Yanne Bogaerts (Expert Beleidsevaluatie en -onderzoek) mag de partij vier straffe dames verwelkomen. De ruime politieke en professionele ervaring die zij met zich meebrengen, zorgt voor een serieuze kwaliteitsinjectie bij N-VA Zoersel. Hun verkiezing is ook een positieve zaak voor de gemiddelde leeftijd van het bestuur. Deze tendens wordt nog versterkt door de toetreding van Alexander Sclep (23) en Marco Osier (19).

De lokale N-VA leden behielden hun vertrouwen in voorzitster Walda Van Onckelen. De manier waarop ze zich staande wist te houden in de soms moeilijke omstandigheden van de laatste paar jaren, werd duidelijk geapprecieerd. Walda wist alle 40 aanwezige leden achter zich te scharen en werd bijgevolg herverkozen met unanimiteit van de stemmen. In haar toespraak gaf ze aan dat ze vanaf nu  vooral wil focussen op de gemeenteraadsverkiezingen van 2024 om ook dan de grootste partij van Zoersel te blijven. Daarom was ze ook zeer tevreden met het grote aantal (kandidaat-)bestuursleden: “We zullen vele handen nodig hebben. Het is aan ons om met zijn allen dag in dag uit de Zoerselaren te overtuigen”.

Het mandaat van ondervoorzitter zal worden ingevuld door Geert Truyens. Hij kan beschikken over heel wat ervaring bij N-VA, maar hij moest zijn engagement de laatste jaren wat terugschroeven door buitenlandse werkverplichtingen. Geert combineert zijn job en politieke inzet met de mantelzorg voor zijn beide ouders, waarmee hij zelf de link legt met N-VA als zorgzame partij.

Ten slotte was er ook nog applaus voor Eric Behiels, die zich ondanks ernstige ziekte wil blijven inzetten voor de lokale N-VA afdeling en ook zijn functie van penningmeester wil blijven uitoefenen, geheel typerend voor zijn doorzettingsvermogen en voorkeur om steeds te denken aan anderen.