Wedstrijdbal KFCE Zoersel - KFC Antonia

Op 6 april 2022

Afgelopen weekend stond de derby KFCE Zoersel - KFC Antonia op het programma. Onze 1ste schepen Danny Van de Velde kreeg de eer om de wedstrijdbal te schenken. Het beloofde een wedstrijd met veel ambiance te worden, de bestuursleden van N-VA Zoersel waren dan ook talrijk aanwezig. Bestuurslid Kint Lukas schreef volgend verslag over de wedstrijd:

"Na een kansarme wedstrijd met veel strijd, is de streekderby tussen Antonia en Zoersel geëindigd zonder winnaar. Antonia begon het sterkst aan de partij, maar Zoersel kon geleidelijk aan het evenwicht herstellen. De beste kansen in de eerste helft waren wel voor Zoersel, dat met enkele gevaarlijke afstandsschoten van topschutter Thomas Stevens het dichtst bij de openingstreffer kwam. Kort na aftrap van de tweede helft lukte het diezelfde Thomas Stevens dan toch om de score te openen, na goed gevolgd te zijn op een verraderlijk schot. Amper vijf minuten later hingen de bordjes alweer gelijk. Doelman Levy Moorkens had in eerste instantie nog een knappe parade in huis op een harde kopbal van Lars Vorsselmans, maar werd in twee tijden dan toch geklopt. Na de gelijkmaker verzandde de wedstrijd. Antonia drong nog het meeste aan, maar een beslissend doelpunt kwam er niet meer."

Foto © Marc Osier