Week van verzet tegen armoede.

Op 14 oktober 2019, over deze onderwerpen: Welzijn en sociale zaken

Van 14 tot 20 oktober is het de ‘week van verzet tegen armoede’, hét moment om even stil te staan bij kansarmoede in onze samenleving.
Om die reden openden we drie jaar geleden onze sociale kruidenier, de NetZak. Mensen in armoede kunnen hier terecht voor kwalitatieve basisproducten - voornamelijk gezonde voeding, huishoud- en lichaamsverzorgingsproducten - aan sterk verminderde prijzen. Intussen komen er wekelijks gemiddeld 38 Zoerselse gezinnen over de vloer bij de NetZak.
Naar aanleiding van het driejarig bestaan van de winkel werden de gezinnen extra in de watten gelegd. Bij een gezellige babbel konden ze genieten van een tas koffie en een lekker stuk taart. Dankzij vzw Tomates Cravates gingen ze bovendien naar huis met een waardebon van 5 euro, te besteden in de NetZak.
Nu donderdag – de internationale dag van verzet tegen armoede – kan je witte lakens zien wapperen aan ons administratief centrum. Het witte laken verwijst naar het ontsnappen uit de armoede, de knopen erin naar het feit dat we de strijd niet mogen vergeten te voeren.