Zoersel ondertekent Bye Bye Grass-charter

Op 30 april 2021

Deze maand ondertekende gemeente & ocmw Zoersel het Bye Bye Grass-charter. Bye Bye Grass is een burgerinitiatief met als doel zoveel mogelijk mensen te overtuigen hun kortgemaaide gazon te laten groeien, wat een erg goede zaak is voor de biodiversiteit.

Ook op onze gemeentelijke locaties is er nog ruimte voor verbetering. Momenteel wordt onderzocht hoe we het beheer van onze publieke ruimte kunnen optimaliseren op vlak van biodiversiteit en luchtkwaliteit. Er worden daarnaast ook opleidingen gegeven aan de medewerkers van de groendienst, zodat ze kennis kunnen opdoen om de publieke ruimte ecologisch te beheren. Deze initiatieven brengen ons weer een stap dichter om van onze gemeente een klimaatneutrale organisatie te maken tegen 2030. Dit alles gebeurt onder het toeziend oog van onze schepen voor openbaar groen Danny Van de Velde

Natuurlijk kan ook u meehelpen, door een stukje van uw tuin onbeheerd te laten. Op www.zoersel.be/bye-bye-grass kan u aangeven hoeveel m² u wilt ‘verruigen’. De teller voor Zoersel staat momenteel op bijna 20.000 m², het equivalent van een drietal voetbalvelden!

L.K.