Zoersels gemeentebestuur verlaagt de huurprijs voor zaal “De Kapel”.

Op 21 november 2019, over deze onderwerpen: Cultuur / erfgoed / toerisme / feestelijkheden, Gemeentebestuur

Het gemeentebestuur van Zoersel gaat investeren in haar feestzaal ‘De Kapel’. Meteen wordt ook de huurprijs flink verlaagd voor de erkende Zoerselse verenigingen.

Toen het gemeentebestuur van Zoersel in 2005 het klooster van de zusters van het Convent van Bethlehem in Sint-Antonius overnam en inrichtte als gemeentelijk administratief centrum, werd de voormalige kapel omgebouwd tot een polyvalente zaal en had de gemeente er meteen een mooie feestzaal, ‘de Kapel’ bij.

Tijdens de recente bespreking van het meerjarenplan 2020-2025 besloot het college van burgemeester en schepenen (N-VA, Groen en Open VLD) om voor ‘de Kapel’ de huurprijs met 25% te verlagen voor de erkende Zoerselse verenigingen. Daarmee komt het gemeentebestuur tegemoet aan de verzuchtingen van onze verenigingen. Vooral in Sint-Antonius is, na de plotse sluiting van de parochiezaal, de nood aan een geschikte en betaalbare feestzaal hoog.

Naast deze prijsverlaging is er nog goed nieuws voor ‘de Kapel’. Schepen Michaël Heyvaert verklaart: ‘wij investeren in een betere kwaliteit voor de feestzaal, er komen nieuwe lichtbruggen, ledverlichting, nieuwe tafels en een gesofisticeerd ringleidingsysteem’. Dankzij een ringleiding (of ‘inductielus’) kunnen slechthorenden hun hoorapparaat op het systeem afstemmen en zo, zonder storende bijgeluiden, genieten van een optreden of een toespraak volgen.

In het meerjarenplan van Zoersel is er ook voorzien in een verbetering van de vergaderingsinfrastructuur. Er wordt geïnvesteerd in de vergaderzalen, waar digitale schermen worden geplaatst. Ook de raadzaal krijgt een update. Het geluidssysteem wordt gemoderniseerd en alle raadsleden krijgen de beschikking over een tablet zodat de raadpleging van alle stukken en ook de stemming in de gemeenteraad digitaal kan verlopen.