Zoerselse buurtbabbelbox is top!

Op 26 augustus 2022

Elk jaar organiseren verschillende buurtcomités in Zoersel gezellige buurtbabbels. Om aan de noden van deze verschillende buurten te voldoen, richtte de gemeente speciaal een buurtbabbelbox in. Deze zomer konden de Zoerselse buurtcomités al een voorproefje nemen van deze nieuwe babbelbox.

De buurtbabbels werden een aantal jaren geleden door de gemeente ingericht. Op dinsdagavonden tijdens de maanden juli en augustus kunnen buurtcomités beroep doen op materiaal van de gemeente om een ontmoetingsmoment van de buurt te organiseren. Bijbabbelen en op een informele manier kennismaken met het bestuur, was destijds het opzet. Intussen zijn de buurtbabbels goed ingeburgerd in Zoersel. Deze zomer namen maar liefst negen buurtcomités deel.

De buurtbabbelbox is een speciaal ingerichte container waarin verschillende materialen aanwezig zijn om een buurtactiviteit te organiseren. Zo is de box voorzien van een toog, een bergruimte met tafels, stoelen, statafels en tentjes. “De box is tot stand gekomen op initiatief van onze dienst onderhoud”, vertelt Danny Van de Velde, schepen voor openbare werken. “Deze box heeft namelijk niet alleen voordelen voor de buurten, maar maakt het werk ook efficiënter voor onze werknemers. Een dikke pluim voor onze werkmannen en -vrouwen is hier zeker op zijn plaats”, vertelt de schepen. “We kregen zelfs al vragen van omliggende gemeenten, wat wil zeggen dat het invoeren van deze box een echt succes is”, aldus Danny.

Met dank aan N-VA gemeenteraadslid Michaël Heyvaert die indertijd als schepen het idee lanceerde en er de nodige budgetten voor heeft voorzien.